اهمیت عنوان نوشته و متا تگ های توضیحات ( description ) و کلمات کلیدی ( keywords ) در سئو

نوشته شده توسط جواد خدادادی


ارسال در تاریخ 1394/09/07 22:36



در این مطلب سعی میکنیم به روشی ساده به بررسی تگ های عنوان، توضیحات ، کلمات کلیدی و تصحیح آنها برای بهبود سئو سایت بپردازیم

از اصول اولیه و مهم سئو و بهینه سازی سایت، ساختار خود سایت است و تا قبل اصلاح آنها هرچه بر روی سئو کار کنید آب در هاون کوبیدن است.

با این محتوا سعی میکنیم تصحیح ساختار سایت را شروع کنیم و در محتواهای دیگر به اصلاح بخش های دیگر سایت خواهیم پرداخت.

برای شروع باید اطلاعات مختصری از اچ تی ام ال (html) داشته باشیم.

سایت خود را در مرورگر اینترنت اکسپلورر ، فایرفاکس و یا گوگل کروم باز کنید و بعد از باز شدن کامل صفحه مورد نظر کلید های زیر را فشار دهید.

CTRL+U

صفحه ای مانند صفحه زیر باز خواهد شد که دارای کد هایی است که به این کد ها html می گویند. این کد ها زبان بین کاربر و مرورگرها هستند.

حالا باید بخش های زیر را به ترتیب در این کدها بیابیم.

 

تگ عنوان ( TITLE )

این تگ بیانگر عنوان صفحه است که در نوار بالای مرورگر و یا بالای هر تب نمایش داده خواهد شد و مانند زیر نوشته می شود.

<title>عنوان صفحه</title>

در جایی که "عنوان صفحه" نوشته شده است باید نام صفحه سایتتان نوشته شده باشد.

این تگ حتما باید یکبار در صفحه وجود داشته باشد و نه بیشتر.

این تگ را باید ما بین تگ <head></head> وارد کنید.

در اکثر منابع گفته شده که طول این عنوان باید 70 کاراکتر (70 حرف) باشد. این تعداد کاراکتر، حداکثر تعداد کاراکتری است که گوگل در نتایج جستجو به کاربران نمایش می دهد و بیشتر بودن طول این عنوان مشکلی برای سایت شما بوجود نمی آورد اما بهتر است که از عناوینی در حدود همان تعداد کاراکتر استفاده شود.

نکته: تگ عنوان حتما باید در عنوان های سایتتان یکتا باشد . تکراری بودن عنوان یک ضعف بزرگ در سئو محسوب خواهد شد و گوگل وبمستر به شما اخطار می دهد.

پس اگر این عنوان در سورس صفحه شما وجود ندارد در قالب سایت اعمال کنید و در صورتی که توانایی آن را ندارید از مدیر یا طراح سایتتان بخواهید.

نکته: در صورتی که مکان عنوان را نیافتید سایت های دیگر را چک کنید.

متا تگ توضیحات ( Description )

این متا تگ جهت تفهیم خلاصه صفحه به موتورهای جستجو است. گوگل و سایر موتورهای جستجو کلماتی را که کاربران جستجو میکنند ابتدا روی این محتوا جستجو می کنند.

متا تگ توضیحات به شکل زیر نوشته می شود و می توانید حوالی تگ عنوان آن را پیدا کنید.

<meta name="description" content="توضیحات صفحه">

در فضایی که متن "توضیحات صفحه" نوشته شده است باید توضیحات مربوط به صفحه خود را بنویسید.

برای این متاتگ ذکر شده حداکثر 170 کاراکتر باشد و همانند تگ عنوان، این مقداری است که در صفحه نتایج گوگل به کاربران نمایش داده می شود و زیاد بودن آن مشکلی ایجاد نمی کند اما بهتر است در همین حدود باشد.

نکته : حتما توضیحات صفحات سایتتان تکراری نباشد چون این از طریق سرویس گوگل وبمستر در آینده به شما اخطار داده خواهد شد.

همانند عنوان، متا تگ توضیحات را در قالب سایت خود اعمال نمایید.

متا تگ کلمه کلیدی ( Keywords )

این متا تگ بیانگر کلماتی است که محتوای شما را معنی می کند. کلماتی که بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است با جستجوی آنها به سایت شما برسند.

این متا تگ به صورت زیر نوشته خواهد شد:

<meta name="keywords" content="عبارت اول,عبارت دوم,عبارت سوم">

در این متا تگ باید عبارت ها را با کاراکتر کاما "," البته کاما انگلیسی از هم جدا کنید. تعدادی که برای این مقدار توصیه شده تعداد 8 کلمه است اما در اکثر سایت ها کلمات بیشتری استفاده شده و ضرری هم دیده نشده است.

در سورس صفحه سایت، متاتگ کلمه کلیدی را نیز در حوالی متاتگ توضیحات می توانید پیدا کنید.

سعی کنید کلمات و عبارت های مناسبی را پیدا کنید. خودتان را بجای بازدیدکننده سایتتان بگذارید و ببینید با چه عبارت هایی می تواند سایت شما را پیدا کند. کلمات کلیدی خوب نقش فوق‌العاده ای در بهبود سئو سایتتان خواهند داشت.

در آینده روش هایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مفید آموزش داده خواهد شد.

 

چگونه راحت تر تگ عنوان و متا تگ های صفحات سایتتان را چک کنید؟

در صورتی که یافتن تگ و متا تگ ها در سورس سایت برایتان کاری دشوار است می توانید از ابزار های آنلاین که وظیفه این کار را دارند‌؛استفاده کنید.

یکی از این ابزار ها، صفحه "بررسی آنلاین سئو سایت" در همین سایت است. شما در این صفحه می توانید آدرس صفحه سایت خود را وارد کنید و نتایج چک سئو سایت خود را ببینید.

 


نظرات



حقوق تمامی مطالب، تصاویر و طرح ها متعلق به سایت نپر بوده و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.